إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 08-09-2010, 03:38 AM
الصورة الرمزية واحد من الناس - CamFrOg
واحد من الناس - CamFrOg واحد من الناس - CamFrOg غير متواجد حالياً
عضو
 

افتراضي اعدام يتيم

سلامـ الله عليكمـ

عدنا لكم مرة اخري انا ولوك فوكس بيبسي

قصة جديدة علي اجزاء بأسم " اعدام يتيم "

تأليف : lookfox2000

يارب تعجبكم









الاشخاص ووظائفهم
مصطفييعمل سباك
محمدخراط حديد
احمديعمل كهربائي
اسامه ضابط مباحث
مفتي الجمهوريه
الدكتوراحمد الروبي
الشيخ محمد امام المسجد






الجزء الاول


محمد واحمد ومصطفي هم لا يعرفوا من الاب ومن ام عاشوا حياتهم فيدار ايتام حتي وصلو سن 15 سنه وهم في دار الايتام

كانو يتعاملون معمله قذره فعندما كانوا يجعون ويطلبون الاكل يقدمون الاكللهم عباره عن ضرب وشتايم

محمد : انا جعان ممكن اكل
الطباخة : روح كل اللي بيكلوا ، انت فاكر يا حمار انته انك عايش في مطعم ولا فندق ، انت ابن شوارع
محمد : حتي لو انا وحش مش من حقي ان اكل حاجة كويسة حته ولو يوم في السنة بدل العيش الناشف
الطباخة : انت عبيط يالا انت فاكر العيش ده ببلاش
محمد : لا عارف ان العيش ده بيأكلوا للفراخ
-------------------------------
احمد : انا تعبت اوي من العيشة ديه بقلنا 15 سنة كدة
مصطفي : يعني نعمل ايه
احمد : انتو مش بتفكروا ، ايه رأيكم نهرب
محمد : نهرب !
احمد : ايوة نهرب
مصطفي : بس ازي
محمد : انتو ملكوش دعوة خليكم ورايا
قراره الثلاثة الهروب من دار الايتام
-------------------------------
مصطفي : ادينا هربنا هنمل ايه
محمد : معرفش ، شوف احمد
مصطفي : هنعمل ايه يا احمد !
احمد : احنا نركب القطر ويودينا الي مكان
محمد : ازي ، واحنا معناش فلوس
احمد : ملكش دعوة انته وانا هتصرف
--------------------------------------
ذهبوا الي محطة القطر
احمد : يالا اركبوا فوق القطر
ركبوا القطر وعندما توقف القطر توقف عند محافظات مصر وكانت محافظة بني سويف نزلوا في قرية اسمها الروبي
--------------------
صوت اول : دون مين دول قعدين هنا ليه
صوت ثان : ايه المناظر ديه
احمد : بعدين يا محمد انت ومصطفي احنا منعرفش حاجة هنا خالص هنعمل ايه
مصطفي : خلينا قعدين
محمد : لحد احنا هنقعد قعدين
مصطفي : لحد ما تفجر
-----------------------------
وكانكبير القرية الدكتور احمد الروبي ولذلك اطلقوا اسمه علي اسم القرية والكليحترم هذا الرجل واعطي له السلطة التحكم في القرية واعطوا لهالتحكم في القريه لانه كان لديه المال الكثيروالمستشفيات ولديه بعض المحلات ولكن كان الدكتور احمد يبلغ من العمر 60ولم يتزوج

وكان وهاب نفسه للناس بمعني يساعد مسيحي ومسلم وان ليس لديك المال لتزوجبنتك او اي علاج يقدم لك الفلوس ولا يردها ان ترجع له مره اخره
ذهبوا الثلاثة اليه وحكوا معه

احمد : احنا بقالنا 15 سنة معدومين العفية من اكل وشرب ولبس وضرب
مفيش حاجة كويسة حاصلتلنا في حياتنا
محمد : كان يوم اسود لما رحنا دارالايتام
الدكتور احمد الروبي : دار ايتام انتم كنتوا في دار ايتام ؟
مصطفي : ايوة والا مكنش حالينا يبقه كده
الدكتور احمد الروبي : اعتبروني زي ابوكم بالضبط
احمد : احنا عمرناما كان لينا اب او ام
مصطفي : لكن دلوقتي لينا ابونا الدكتور احمد الروبي
محمد : ايوة ونتبها بيه
الدكتور احمد الروبي : يالا قوموا معايا علشان اشوف ليكم اوضة في بيتي
---------------------
وبعد مرور يومين

فتح لك واحد فيهم محل

الدكتور احمد الروبي : ده محلك يا احمد محل كهربه جاهز من مجاميعه
وده محلك يا محمد محل خراطة وان شاء الله يكبر
وده محلك يا مصطفي محل ادوات صحية
ردوا الثلاثة في صوت واحد
محمد . احمد . مصطفي : كلده علشنا
الدكتوراحمد الروبي : ايوة علشانهم ، انتم مش ولادي برده ولا ايه
----------------------------
مرت سنتين ولا يريد منهم الدكتور قرش واحد
-----------------------
وجاء في اليوم الدكتور يطرق الباب
مصطفي : اهلا اهلا يا دكتور
الدكتور احمد الروبي : اسف لو كنتم نيمين
مصطفي : تحت امرك
الدكتور احمد الروبي : الكهرباء لا تعمل ارجو ان يأتي احمد معي ويصلحها لي
-----------------------------
دخل احمد شقة الدكتور احمد الروبي الضخمة التي يملكها الدكتور واصلح العطل
الدكتور احمد الروبي : الله ينور يا استاذ احمد ، اتفضل الشاي
فتح الدكتور احمد الروبي خزنته وكانت مساحتها متر في متر
الدكتور احمد الروبي : امسك دول ده حقك 200 جنية
احمد : والله حرام انك تديني فلوس
-------------------------------
وعندما رجع احمد الي الغرفة اصابه شئ من الذهول
مصطفي : ايه اللي حصل ؟
احمد : صلحت الكهربه
----------------------
لكن احمد كان لديهبعض المناظر الغير طبعيه ودخل ينام ولي يذهب لفتح المحلليومين
الدكتور احمد الروبي : ايه محدش بشوفك يا احمد
احمد : اصل تعبان شوية
الدكتور احمد الروبي : الف سلامه
احمد : الله يسلمك
الدكتور احمد الروبي : تحب اكشف عليك
احمد : انا بكرة هروح المحل خلا متشكرينيا دكتور علي السؤال
---------------
جلس مصطفي ومحمد معه
مصطفي : قولنا بقه انت دماغك فيها ايه
احمد : براحة بصراحة انا لما دخلت عند الدكتور نظرت نظرة وانا افتح الخزنة ورأيت 4 مليون جينة تقريبا
محمد : ربنا يزيده
احمد : انا هسرقها
مصطفي : انت نسيت الدكتور عمل معانا ايه ، انت مش بتحس ولا ايه
محمد : ده شكله اتجنن خلاص يا مصطفي
جلس احمد وفيه بعض الندم
----------------------
وبعد شهر
رجع بقرر الموضوع عليهم تاني ولكن بشكل جميل
احمد : افتكروا وانتم داخل دار الايتام عندما تطلبون الاكل ماذا كان يحدث لكم وكم سنة امضنها في الدار ومنسوش انك بلا اب وبلا ام احنا اولا حرام
محمد : انت ايه رأيك يا مصطفي
مصطفي : انا رأي من رأيكم
احمد : يبقه يالا بينا نسرق الخزنة
----------------------------------------
احمد : انا هعطل الكهربه عنده وهيجي عندي ويقول يا احمد تعال صلح الكهربة وبعد شوية تيجم انتم وعلشان هوه راجل كريم هيقعدكم ويعملكم شاي
التوقيع:
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
اعدام, يبدأ


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع